upload problemer efter adresseskift
Lars Bakmann
2003-11-21 20:01:56 UTC
Jeg flyttede min hjemmeside til en ny adresse idag og det har givet en masse
bøvl

Min nye hjemmeside hedder home20.inet.tele.dk/tirstrupfuglslevkirke
Mit nye bruger navn er "tirstr" og mit password er det som jeg
tidligere har valgt.Alligevel får jeg beskeden logon falure.
Jeg har adgang til endnu en hjemmeside ( ikke TDC ) og der har jeg ingen
problemer så mit ftp program er i orden. ( WS_FTP95LE )
For god ordens skyld, programmet står ikke til passiv mode.
TDC yder ikke support på, som de siger "gratis hjemmesider"
I den mail TDC sendte til mig stod der noget kryptisk, jeg citerer:

" Din FTP-adgangskode er uændret. Den nye upload-url, der skal sættes op i
dit FTP-program, er nu: ~ UPLOADURL~.

Det kan jeg hverken finde hoved eller hale i.

Min side hos TDC virkede også indtil jeg skiftede adresse.
Det er ikke noget problem at se siden, men jeg kan ikke komme ind
og redigere den.
Sidste udvej kunne måske være at afmelde siden og derefter
tilmelde en ny ?

Venlig hilsen
Lars Bakmann
Boerge Rahbech Jensen
2003-11-22 10:40:27 UTC
Post by Lars Bakmann
Min nye hjemmeside hedder home20.inet.tele.dk/tirstrupfuglslevkirke
Mit nye bruger navn er "tirstr" og mit password er det som jeg
tidligere har valgt.Alligevel får jeg beskeden logon falure.
Uden at være sikker vil jeg foreslå dig at forsøge at bruge
"tirstrupfuglslevkirke" som brugernavn.

I hvert fald mener jeg at huske, at det brugernavn, jeg skal bruge til alt
andet end min hjemmeside, er mit kundenummer, mens det brugernavn, jeg skal
bruge for at vedligeholde min hjemmeside, svarer til navnet efter / i
URL'en.

Med venlig hilsen
Børge
Lars Bakmann
2003-11-22 10:58:44 UTC
Post by Boerge Rahbech Jensen
[...]
Hej Børge
Desværre virker heller ikke det.
Jeg spekulere på om det mon var en ide at skifte adgangskode ?
Jeg har haft den skrevet ned siden jeg første gang oprettede hjemmesiden og
derefter gemt i FTP-programmet. Under alt mit bøvl har jeg prøvet at skrive
den igen og en svag mistanke nager mig, - hvad nu hvis jeg i sin tid skrev
den forkert ned ?
På den anden side er jeg nervøs for at forkludre sagen yderligere ved at
skifte adgangskode nu.

Jeg har tænkt på at lukke siden og derefter åbne en ny side. Er det rigtigt
at der skal gå 45 dage før man kan oprette en ny side efter lukning af den
gamle ?
( Jeg synes jeg har læst noget i den retning i en NG )
Venlig hilsen
Lars Bakmann
Michael Kjærgård
2003-11-22 11:39:30 UTC
"Lars Bakmann" skrev ...
Post by Lars Bakmann
Min nye hjemmeside hedder
home20.inet.tele.dk/tirstrupfuglslevkirke
Mit nye bruger navn er "tirstr" og mit password er det som jeg
tidligere har valgt.Alligevel får jeg beskeden logon falure.
Jeg gætter på, at der måske er andre, hvis hjemmesider hedder
noget med tirstrupetellerandet, så dit brugernavn i virkeligheden
er "tirstr-2" eller "tirstr-3" eller...
Post by Lars Bakmann
Jeg har tænkt på at lukke siden og derefter åbne en ny side. Er
det rigtigt at der skal gå 45 dage før man kan oprette en ny
side efter lukning af den gamle ?
Glem det. Jeg prøvede engang noget lignende, men selv hvis du
efter halve og hele år vil oprette en ny hjemmeside, får du at
vide, at du har en eksisterende, og at der skal gå 45 dage osv.
Ret surrealistisk, når der i virkeligheden er gået 10x45 dage
eller endnu mere.
Michael Kjærgård
Martin Højriis Kristensen
2003-11-22 11:48:51 UTC
Post by Lars Bakmann
På den anden side er jeg nervøs for at forkludre sagen yderligere ved at
skifte adgangskode nu.
Det er i så fald mindre kludder end at forsøge at lukke den og åbne den
igen.
Jeg ville forsøge at ændre password, og hvis du fortsat ikke kan komme ind,
så bed Kundeservice tjekke at dit brugernavn/password virker. Hvis det ikke
gør det så fixer de det, og ellers må du have noget hjælp til dit
ftp-program (evt i en anden gruppe)

Lars Bakmann
2003-11-22 12:11:21 UTC
Post by Martin Højriis Kristensen
[...]
Kære Martin

Solen skinner igen, mange tak for rådet.
Et eller andet sted må jeg have jokket i spinaten, for med en ny adgangskode
er der nu igen adgang til at uploade.

Jeg nåede at skrive til ***@tdc.dk men kom ikke længere
end til at få et auto svar om at der var lange svartider. Bør jeg skrive til
dem at problemet er løst eller er det ligemeget.

Venlig hilsen
Lars
Martin Højriis Kristensen
2003-11-22 12:25:38 UTC
Post by Lars Bakmann
end til at få et auto svar om at der var lange svartider. Bør jeg skrive til
dem at problemet er løst eller er det ligemeget.
Det vil næppe gøre den store forskel. Det er usandsynligt at de to mails vil
ende hos samme rådgiver.