home1-upload.xxxxx
Grytt
2003-10-03 16:28:21 UTC
Jeg har fået ny pc med win xp.
Bruger, som sædvanligt, ws_ftp95,( som er sat op efter de
anvisninger der findes hos tdc) for at komme ind til min
hjemmeside....

Forgæves forsøg i de to dage jeg har haft pc,eren

(Har ingen problemer med post eller bg)
--
en hilsen fra Henning i Brøndby

http://home1.inet.tele.dk/hgrytter/
Mail adr er ok når ordet: fjernes, fjernes
Grytt
2003-10-04 10:53:39 UTC
Post by Grytt
[...]
Jeg kan tilføje følgende fra FTP Message Log:

550 C:\WEB: No such file or directory (hvilket ikke passer da den
viser den jpg. jeg har lagt der som test)
PWD
257 "/" is current directory.
SYST
215 UNIX Type: L8
Host type (S): UNIX (standard)
PORT 195,249,211,227,11,198
200 PORT command successful.
LIST

hvorefter der ikke sker mere i lang tid,
-og derefter blot en fejlmelding!

Hvem ved noget om dette?
Hvorfor kan jeg ikke komme igennem til min hjemmeside?

Mads Toftum
2003-10-04 12:21:39 UTC
Post by Grytt
[...]
Det kunne se ud til at du har sat din ftp klient til at bruge Passive mode -
det skal den ikke.

vh

Mads Toftum
--
Speaking at ApacheCon 2003 - http://ApacheCon.com/
T03, "Apache 2 mod_ssl tutorial" (3h)
WE11, "Apache mod_rewrite, the Swiss Army Knife of URL manipulation"
Grytt
2003-10-04 14:11:14 UTC
Post by Mads Toftum
Det kunne se ud til at du har sat din ftp klient til at bruge Passive mode -
det skal den ikke.
Nææh, der er ikke flueben for Passive transfer

Henrik K Hansen
2003-10-04 12:38:20 UTC
Post by Grytt
Hvem ved noget om dette?
Hvorfor kan jeg ikke komme igennem til min hjemmeside?
Et gæt, det er XP's indbyggede firewall der blokerer, prøv at slå
den fra, Højreklik, egenskaber for din forbindelse, Avanceret.
Henrik
Grytt
2003-10-04 14:11:14 UTC
Post by Henrik K Hansen
Et gæt, det er XP's indbyggede firewall der blokerer, prøv at slå
den fra, Højreklik, egenskaber for din forbindelse, Avanceret.
Det ville jeg gerne prøve, men hvor finder jeg det.
Har prøvet at højreklikke på START og fundet Avanceret,
men ikke hvor omtalte firewall skulle være.

Kan du være lidt mere præcis, jeg er begyndt i 1.klasse
med dette XP-halløj (Jeg havde det bedre med Win ME).

Gerner
2003-10-04 14:40:21 UTC
Post by Grytt
Post by Henrik K Hansen
[...]
start(venstreklik)/indstillinger-netværksforbindelser/højreklik på
lan-forbindelse/egenskaber/avanceret hvor firewall kan toggles.
Post by Grytt
Kan du være lidt mere præcis, jeg er begyndt i 1.klasse
med dette XP-halløj (Jeg havde det bedre med Win ME).
--
Gerner aka Gerner
http://www.vatsim.net/ Get a CID/PID
Fly online with real people, pilots and ATC
Henrik K Hansen
2003-10-04 14:44:57 UTC
Post by Grytt
Kan du være lidt mere præcis, jeg er begyndt i 1.klasse
med dette XP-halløj
Der er mange måder at komme hen til de indstillinger, men her er et
billede der måske kan hjælpe.
fylder 0,5 MB
Henrik
Grytt
2003-10-04 17:58:44 UTC
Jeg vil gerne takke Gerner for hans klare beskrivelse, ligesom jeg
takker Henrik K.H. for den flotte, og klare, grafiske oversigt.

På forskellig vis lykkedes det mig at nå ind til et sted,
Firewall til Internetforbindelse:
"Beskyt computeren og netværket ved at begrænse eller
forhindre adgang til denne computer fra internettet", og
hvor der i et kvadrat kunne sættes et flueben.

Der var ikke noget flueben, og jeg lod selvfølgelig det blive
ved det.

Men alle disse anstrengelser har ikke skaffet mig adgang
til homeserveren hvor min hjemmeside ligger på.

Ws-ftp programmet stopper fortsat ved LIST.....

Lidt senere kommer følgende slurmeddelelse:
Retrieve of folder listing failed (0)

Aner ikke hvad jeg nu skal gøre :-(

Grytt
2003-10-04 20:49:51 UTC
Post by Grytt
Aner ikke hvad jeg nu skal gøre :-(
Og derfor foretog jeg nogle andre ting, såsom at slette min
Zonealarm og softwaren til min scanner(som alligevel ikke
virkede)...

Og så var der pludselig hul igennem til homeserveren.

(Nu vil jeg prøve at geninstallere zonealarmen, og se hvad der sker)

Henrik K Hansen
2003-10-04 21:46:18 UTC
Post by Grytt
Og så var der pludselig hul igennem til homeserveren.
Tillykke, så var det nok firewallen der blokerede.
Post by Grytt
(Nu vil jeg prøve at geninstallere zonealarmen, og se hvad der sker)
IMO, er det en Brian firewall, prøv
http://smb.sygate.com/support/documents/spf/spf_download.htm
Henrik
Grytt
2003-10-04 21:08:08 UTC
Til dem der måtte være interesserede:

Så er jeg kommet til en afklaring, uden at have forstået det.

Har geninstalleret zonealarm, og så var der ingen adgang til
homeserveren.

Når jeg deaktiverer zonealarm, så er der hul igennem!

Kate
2003-10-05 08:02:46 UTC
Post by Grytt
Så er jeg kommet til en afklaring, uden at have forstået det.
Har geninstalleret zonealarm, og så var der ingen adgang til
homeserveren.
Når jeg deaktiverer zonealarm, så er der hul igennem!
Spørger Zonealarm ikke om den må give WS_ftp adgang? Det gjorde den hos
mig og jeg havde ingen problemer med at uploade til min hjemmeside
(ikke hos TDC dog).
--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.
Grytt
2003-10-05 11:30:27 UTC
Post by Kate
Spørger Zonealarm ikke om den må give WS_ftp adgang? Det gjorde den hos
mig og jeg havde ingen problemer med at uploade til min hjemmeside
(ikke hos TDC dog).
Zonealarm er sat til både Access og Server med grønne flueben!
Men det hjælper åbenbart ikke hos TDC.

Henning Præstegaard
2003-10-05 22:00:36 UTC
Post by Grytt
Zonealarm er sat til både Access og Server med grønne flueben!
Men det hjælper åbenbart ikke hos TDC.
http://home1.inet.tele.dk/hgrytter/
Mail adr er ok når ordet: fjernes, fjernes
Hvad sker der hvis du prøver at bruge stifinderen eller Internet Exploren
som FTP-program?

mvh
Henning
Grytt
2003-10-06 16:19:31 UTC
Post by Henning Præstegaard
Hvad sker der hvis du prøver at bruge stifinderen eller Internet Exploren
som FTP-program?
Det ved jeg faktisk ikke, men som jeg skrev i news: ***@4ax.com>
- så er der hul igennem når man deaktiverer zonealarm, og
så kan man vel ikke forlange mere.

Men, bortset fra det, så er det ikke længere aktuelt for mit
vedkommende, idet jeg i går tegnede et abonnement på
TDCs sikkerhedspakke (Norton), for en periode af 12 mdr.

Og efter en downloadtid på 2 timer (isdn-1 kanal), og nogle
begynderkrumspring, så lykkedes det mig at komme igennem med min
ws_ftp95, når man (også) deaktiverede den.

Om der er andre, og bedre metoder, med Norton, viser sig
måske når (og hvis) jeg bliver klogere.