Tom mailbox registreres som fuld
Rado
2003-10-21 16:19:54 UTC
Nu har jeg to gange inden for den sidste uge fået denne meddelelse fra
TDC::

----------------
Dansk forklaring, klik her:
http://err.mail.dk/redirect.pl?NearQuotaNotice

Your mailbox is over the highwatermark

Please delete some mail or soon you wont be able to receive more mails

Your Postmaster
-----------------

Men begge gange er meddelsen kommet sammen med nogle få mails, der
højst fylder nogle få kb (alt over 100kb bliver afvist, så jeg
modtager ikke nogen af de store virusmails). Så den var altså langt
fra fuld da meddelelsen blev genereret. Har TDC ikke et problem et
eller andet sted?
--
Rado

and why. Then do it. - Robert Heinlein
Jesper Dybdal
2003-10-21 16:39:14 UTC
Post by Rado
[...]
Hvordan kan du vide at den ikke indeholdt en hel masse breve på over 100
KB hver?

Er det ikke dit klientprogram der sletter de store breve? I så fald sker
det jo først når du henter post.

Mit gæt er at din postkasse løber fuld af Swen-virusser. De fylder knap
150 KB stykket, og en aktiv bruger af Usenet (hvor Swen henter sine
ofres adresser) får typisk hundreder om dagen.

Jeg har egentlig undret mig lidt over at udbyderne ikke sætter et filter
for netop Swen på deres mailservere - det må jo også koste udbyderne
masser af trafik at levere dem til kunderne. Min ADSL-linjes trafik er
mangedoblet siden Swen kom frem.
--
Jesper Dybdal, Denmark.
http://www.dybdal.dk (in Danish).
Rado
2003-10-21 17:46:32 UTC
On Tue, 21 Oct 2003 18:39:14 +0200, Jesper Dybdal
Post by Jesper Dybdal
Post by Rado
[...]
Det er hos TDC jeg har sat max. 100 kb., så de bliver slet ikke
modtaget af mailboksen. Der ryger en bounce meddelse retur til
afsenderen i stedet.
Post by Jesper Dybdal
Mit gæt er at din postkasse løber fuld af Swen-virusser. De fylder knap
150 KB stykket, og en aktiv bruger af Usenet (hvor Swen henter sine
ofres adresser) får typisk hundreder om dagen.
Det er netop på grund af dem jeg har sat max. 100 kb.
Post by Jesper Dybdal
[...]
Det er vist ikke helt uproblematisk, rent legalt. Læs evt.
diskussionerne i dk.edb.sikkerhed.virus.

Jesper Dybdal
2003-10-21 18:19:14 UTC
Post by Jesper Dybdal
[...]
Det var jeg ikke klar over at man kunne (jeg bruger ikke min
TDC-postkasse til noget). Så skal de naturligvis meget gerne forsvinde
allerede inden de lander i din postkasse.

Og så har jeg ikke noget bud på hvad dit problem er - medmindre TDC's
mekanisme ikke virker ordentligt.
--
Jesper Dybdal, Denmark.
http://www.dybdal.dk (in Danish).
Niels Callesøe
2003-10-21 18:41:26 UTC
Post by Rado
[...]
Prøv at tømme "papirkurven", "sendt post" og evt. andre foldere du har
oprettet via webmail.
--
Niels Callesøe - nørd light

Anti spam? Bevis det. http://www.spamcon.org/legalfund/
Steen
2003-10-21 20:45:57 UTC
Post by Niels Callesøe
Prøv at tømme "papirkurven", "sendt post" og evt. andre foldere du har
oprettet via webmail.
Nemlig. Jeg har oplevet det samme - og fandt ud af jeg havde benyttet
webmail...uden at tømme skraldespanden!

Steen
Rado
2003-10-26 17:19:20 UTC
Post by Niels Callesøe
Post by Rado
[...]
Alle mapper er tomme - jeg bruger slet ikke webmail overhovedet. Men
jeg har nu heller ikke fået nogen meddelser om fuld mailbox siden
sidst.