TDC postservere i t1.dnsbl.net.au
Jesper Dybdal
2003-11-20 11:25:53 UTC
Lige nu er
195.41.46.0/24 (indeholdende fep[A-Z].post.tele.dk)
og
193.162.153.2 (pfepa.post.tele.dk)

listet i DNSBL'en t1.dnsbl.net.au, så vidt jeg forstår fordi de er
listet i rmst.dnsbl.net.au. Se http://dnsbl.net.au/lookup/ .

Måske bør nogen i TDC gøre noget for at komme væk fra den liste.

Og måske bør jeg overveje om den liste mon ikke efterhånden er blevet
så aggressiv at jeg skal holde op med at bruge den ...
--
Jesper Dybdal, Denmark.
http://www.dybdal.dk (in Danish).
Jesper Skriver
2003-11-20 13:45:31 UTC
Post by Jesper Dybdal
[...]
Beskrivelsen af rmst:

- Servers (/32) which are sending spam into our spamtraps (as detailed
below), are listed here.
- Networks (/24) containing 2 or more servers sending spam into our
spamtraps, are also listed here.

smarthosts for hundretusinde af brugere kan ikke undgaa at vaere
paa en saadan liste - der vil vaere nogen TDC brugere som spammer,
selvom man lukker saadanne kundeforhold ved klager.
Post by Jesper Dybdal
Og måske bør jeg overveje om den liste mon ikke efterhånden er blevet
så aggressiv at jeg skal holde op med at bruge den ...
Det var nok en god ide ...
Jesper Skriver, CCIE #5456, FreeBSD committer
Jesper Dybdal
2003-11-20 14:17:42 UTC
Post by Jesper Skriver
Post by Jesper Dybdal
[...]
Det er naturligvis rigtigt. Jeg tænkte naivt at de vel for pokker
ikke kan mene den beskrivelse helt bogstaveligt sådan at de lister alt
hvad de har fået en enkelt spam fra. Hvis de gør det, så har jeg
meget svært ved at se hvem der kan have glæde af den liste.
Post by Jesper Skriver
Post by Jesper Dybdal
Og måske bør jeg overveje om den liste mon ikke efterhånden er blevet
så aggressiv at jeg skal holde op med at bruge den ...
Det var nok en god ide ...
Jeg har aldrig brugt den på mine primære adresser, men noget tyder på
at den er ved at være ubrugelig selv til Usenet-afsenderadresser.
Hvilket er synd, for den (t1) har sparet mig for en del spam i tidens
løb.
--
Jesper Dybdal, Denmark.
http://www.dybdal.dk (in Danish).