Code Red
Karsten Heitmann
2003-11-13 19:30:44 UTC
Jeg blev engang så irriteret at jeg fandt frem til en VVS-mand nede i
Haderslev der stod og spredte Code Red. Han anede ikke engang at der var
en
server kørende på den maskine der var synderen. Den blev slet ikke brugt
til
noget, og IIS var blevet installeret som en default option.
Hvordan pokker fandt du frem til manden ?!?!
Det er jo ikke nemt at slå ip-adresser op i telefonbogen ;-)
Er der en måde at slå op hvem firmaet bag følgende adresse er:

0x50c40abe.kjnxx2.adsl-dhcp.tele.dk [80.196.10.190]

Eller er det en dynamisk genereret een som ikke fortæller det store
alligevel ?

Har prøvet på RIPE uden resultat.
<mlr>
Venligst,
Karsten
Jesper Skriver
2003-11-13 20:26:52 UTC
Post by Karsten Heitmann
[...]
Det er en ADSL kunde hos TDC, det er alt hvad du kan vide, medmindre du
faar en dommer kendelse til at TDC skal udlevere informationen.
Jesper Skriver, CCIE #5456, FreeBSD committer
Karsten Heitmann
2003-11-13 20:42:06 UTC
Post by Jesper Skriver
Post by Karsten Heitmann
[...]
Ha ha ;o), næ det var såmænd blot ren nysgerrighed og ikke andet.

mvh
Karsten
Post by Jesper Skriver
--
Jesper Skriver, CCIE #5456, FreeBSD committer