ingen upload til home20-upload.inet.tele.dk
Edmund
2003-09-29 15:49:49 UTC
Er der andre der ikke kan uploade til
home20-upload.inet.tele.dk

Normalt bruger jeg
ftp://home20-upload.inet.tele.dk/ via browser IE6

som kommer med meddelelse:
Windows kan ikke åbne denne mappe ......
Den spørger slet ikke om brugernavn og adgangskode

Har også prøvet med WS_FTP95 LE
Mvh Edmund
Gerner
2003-09-29 19:37:12 UTC
Post by Edmund
[...]
virker fint her.
kommer direkte ind på min mappe, også ved at bruge den link du har skrevet.
jeg mistænker du har gjort noget forkert et sted. bruger forkert brugerid eller
mailadresse, jeg husker ikke lige hvad man skal bruge.
anden computer end den sædvanlige ?
--
Gerner aka Gerner
http://www.vatsim.net/ Get a CID/PID
Fly online with real people, pilots and ATC
Edmund
2003-09-30 15:10:33 UTC
Post by Gerner
Post by Edmund
[...]
Hvis jeg skriver
ftp://home20-upload.inet.tele.dk
Så burde der vel komme en box hvor man indtaster brugernavn og kode, er
det ikke rigtigt husket.

Jeg får i stedet denne besked

Som i kan se kan jeg godt uploade til www.sitecenter.dk.

Jeg har prøvet at afinstallere både min antivirus og min firewall, og
XP´s indbyggede firewall er også slået fra.
Jeg har også prøvet at sænke sikkerhed i browser(IE6) til mellemlav

Jeg får samme besked hvis jeg f.eks skriver
ftp://home18-upload.inet.tele.dk

Jeg kan godt komme ind på et par FTP´er som ikke kræver adgangskode, jeg
kender ikke lige nogen FTP´er med kode, udover TDC´s
Post by Gerner
anden computer end den sædvanlige ?
Nej, samme pc siden 19-08-2002
Mvh Edmund
Edmund
2003-09-30 18:01:52 UTC
Prøv at højreklikke i vinduet efter du har fået den besked, og vælg
"Log på som...". Bemærk at det er forsøgt med Windows 2000 og Internet
Explorer 6, jeg ved ikke om det er anderledes i XP.
Virker på samme måde her i XP home.
Så kom dialogboxen hvor jeg kan indtaste brugernavn og adgangskode da
frem, men jeg får stadig samme besked.
http://www.sitecenter.dk/edworks/nss-folder/scrapbog/ftp.jpg

Jeg har også en XP installation på en anden harddisk, uden SP1 og andre
updates, hvor det heller ikke virker.

Jeg har ringet til www.dk-tv.dk support og TDC support og de kan ikke
hjælpe.

Jeg har også prøvet at skrive
ftp://home19-upload.inet.tele.dk/
ftp://home18-upload.inet.tele.dk/

men der kommer heller ikke nogen dialogbox frem automatisk.
Med "Log på som...". så gør der.
Mvh Edmund
Gerner
2003-09-30 20:13:58 UTC
Post by Edmund
Post by Gerner
Post by Edmund
[...]
Hvis du bruger den samme emailadresse i din login på serveren, det er svært at
forklare, når der er så mange login allevegne, som den du brugte da du oprettede
hjemmesiden med, så burde du kunne komme direkte ind i dine mapper i
Post by Edmund
Jeg får i stedet denne besked
http://www.sitecenter.dk/edworks/nss-folder/scrapbog/ftp.jpg
jeg ser kun en tom hvid side.
Post by Edmund
Som i kan se kan jeg godt uploade til www.sitecenter.dk.
Nej det kan jeg åbenbart ikke se. På den link kommer jeg til oprettelsessiden.
Post by Gerner
anden computer end den sædvanlige ?
Nej, samme pc siden 19-08-2002
Det er nok bedst du kontakter support.
Edmund
2003-09-30 20:57:36 UTC
Post by Gerner
Hvis du bruger den samme emailadresse i din login på serveren, det er
svært at forklare, når der er så mange login allevegne, som den du
brugte da du oprettede hjemmesiden med, så burde du kunne komme
direkte ind i dine mapper i ftp://home20-upload.inet.tele.dk
Brugernavn og adgangskode har ikke noget med min email.adresse at gøre,
men jeg har lige slettet min emailadresse som jeg oprettede den gang jeg
oprettede hjemmesiden. kan det have en sammenhæng, underligt?
Jeg har ikke prøvet at uploade til hjemmesiden, siden jeg slettede
email-adressen
Post by Gerner
Post by Edmund
Jeg får i stedet denne besked
http://www.sitecenter.dk/edworks/nss-folder/scrapbog/ftp.jpg
jeg ser kun en tom hvid side.
ftp.jpg var i virkeligheden en png fil, er nu rettet til ægte jpg, du
bruger ikke IE6 måske
Post by Gerner
Post by Edmund
Som i kan se kan jeg godt uploade til www.sitecenter.dk.
Nej det kan jeg åbenbart ikke se. På den link kommer jeg til
oprettelsessiden.
Sorry, meningen var at forklare at man på www.sitecenter.dk.opretter
hjemmesider man redigerer online, og altså ikke bruger ftp logon til.
Post by Gerner
Det er nok bedst du kontakter support.
De kunne ikke hjælpe, men jeg vil da prøve igen i morgen og spørge om
sletning af email-adresse har noget med det at gøre.
Mvh Edmund
Gerner
2003-10-01 10:04:24 UTC
Post by Edmund
Post by Gerner
[...]
Nej det er rigtigt, men alligevel. Du behøvcer nemlig ikke at logge ind hvis du
har din email adresse i maileren/browseren, noget, for så kommer du direkte ind
i ftp'en med opload.
Post by Edmund
[...]
Jeg mener der er en sammenhæng, for det er jo den der afvises hvis du ikke har
den rigtige i din maskine e.lign.
Du må altså oprette en ny hjemmeside med din nye email og starte forfra.
(eller spørge support hvordan)

Jeg bruger adsl og agent, så det er ikke de samme forhold vi har, men jeg bruger
også msie v.6 til opload så hvor emailadressen lige kommer ind i billedet ved
jeg ikke. Jeg kan som skrevet før også komme ind i min opload mappe ved at bruge
en link i min mailer. Måske ikke så sært da den jo kører msie op inden den
connecter.
Edmund
2003-10-01 23:21:04 UTC
Du må altså oprette en ny hjemmeside med din nye email og starte.
forfra.
Øv, når man sletter den, går der 45 dage før man kan lave en ny

Man kan også ved hjælp af
http://kundeservice.tdconline.dk/artikel.php?dogtag=tdco-ks-37752
flytte siden til en anden home server og / eller give den nyt navn.

TDC sendte så en mail med ny brugernavn + at de skrev
" Den nye upload-url, der skal sættes op i dit FTP-program,
er nu: ~ UPLOADURL~. "

Så det kokser et eller andet sted med ~ UPLOADURL~.

Jeg kan fint se den nye side, men stadig ingen ftp
(eller spørge support hvordan)
Det kommer jeg vist til at betale 250 kr. for, når de ringer på fredag
Jeg kan som skrevet før også komme ind i
min opload mappe ved at bruge en link i min mailer.
Hvis du indsætter ftp://home20-upload.inet.tele.dk/ i IE6 så skal du da
indtaste brugernavn og kode ikke ?

Normalt bruger jeg dette, for at slippe for at indtaste noget
ftp://brugernavn:***@home20-upload.inet.tele.dk/

Er der nogen der har et link til en ikke TDC FTP som kræver adgagskode,
for der burde boxen med indtastning af kode da komme,(men det tror jeg
nu ikke den gør)
Mvh Edmund
Edmund
2003-10-05 06:18:46 UTC
Så lykkedes det endelig.

Det var et nyt netkort der skulle til.

Ret underligt, når jeg kunne gøre alt mulig andet på internet med det
gamle kort(onboard)

Hold fast hvor det tog sin tid, 2 nye windows installationer før jeg
fandt løsningen, og fik sat min gamle XP op.
--
Mvh Edmund